Här använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.Vad är kakor?

Varukorgen är tom

Reklamation och retur

 

Reklamation och retur

Du som är privatperson har 14 dagars bytesrätt/ångerrätt när du handlar online. Det innebär att du inom 14 dagar från att du mottagit ditt paket kan skicka tillbaka oanvända, oskadade varor.
Om en vara har använts eller hanterats oförsiktigt, så att den inte längre kan säljas som ny, blir du skyldig att ersätta webbutiken för värdeminskningen.
För att kunna fastställa en varas egenskaper eller funktion måste du i vissa fall bryta förpackningen, som i så fall ska öppnas så varsamt som möjligt samt återsändas tillsammans med varan.

Observera att du inte har bytes- eller ångerrätt för vara som tillverkats enligt dina anvisningar eller som annars har fått en tydlig personlig prägel, vara som inte lämpligen kan återlämnas pga. hälso- eller hygienskäl om förseglingen har brutits, ljud- eller bildupptagning samt datorprogram med bruten försegling, parfym och liknande som öppnats, vara som snabbt kan försämras eller bli för gammal, lösnummer av en tidning eller tidskrift (men du har ångerrätt om du beställt en prenumeration).

Om varan är trasig när du öppnar paketet eller om det blir fel på varan har du, som är privatperson, reklamationsrätt i totalt 3 år från du mottog paketet. Reklamation måste dock göras inom skälig tid och senast 2 månader efter att du upptäckte felet. Om det finns garanti som är längre än 3 år kan du reklamera inom garantiperioden.

Företag bör undersöka varan i samband med mottagandet och reklamera eventuella fel inom skälig tid. Fel som uppstår därefter kan reklameras inom garantiperioden. I annat fall hänvisar vi till respektive tillverkare eller serviceställe.

Privatperson, som utnyttjar sin ångerrätt, betalar själv fraktkostnaden för den returnerade varan. Vid fel i varan återbetalar vi returfrakten samt vad du betalat för den skadade eller felaktigt levererade varan förutsatt att vi inte kan skicka en ny vara till dig inom skälig tid.

Ett retur- eller reklamationsnummer ska alltid bifogas. Returer och reklamationer utan godkänt retur- eller reklamationsnummer accepteras ej.

När din retur är godkänd kan du köpa en returfraktsedel genom att klicka här om du behöver. Du kan också välja att skicka din vara med annat fraktsätt om du så önskar.


Instruktioner:

  • Denna instruktion gäller alla typer av returbegäran. Det är viktigt att du fyller i samtliga fält i returblanketten. Returnumret är giltigt i 14 dagar och returen måste vara oss tillhanda inom dessa dagar.
  • Vi kommer att kontakta dig per e-post så fort din begäran har mottagits och kontrollerats.
  • Vid retur MÅSTE alla produkter returneras i originalförpackningar komplett med samtliga tillbehör.
  • Tänk på att alltid skicka produkten i ytteremballage för att inte skada originalförpackningen.
  • Förpacka godset väl för att undvika skador.
  • Bifoga en kopia av returbekräftelsen i returen och skicka den till oss.

    OBS! Returer som skickas in utan godkänt retur- eller reklamationsnummer accepteras ej.

Gå med i vårt nyhetsbrev

Prenumerera gärna på vårt nyhetsbrev. Här kommer vi dela senaste nytt om produkter, erbjudanden och annat spännande.

Om Ulfåsa möbler

För 50 år sedan, i Ask Frälsegård utanför Motala, drog pappa Åke och mamma Marianne igång ett möbelsnickeri som extra födkrok till jordbruket. Med tiden blev de tre barnen engagerade i verksamheten som har utvecklats till en av landets största möbel- och inredningsbutiker i lantlig miljö.

Läs hela historien

Öppettider

Måndag-Fredag: 10:00 - 18:00
Lördag 10:00 - 16:00
Sön- och helgdag 12:00 - 16:00

Midsommarafton, Midsommardagen, Julafton, Juldagen, Nyårsafton samt Nyårsdagen håller vi butiken stängd. 

Ask Frälsegård, 59191 Motala

Kontakta oss

Webbshop

Fysisk butik

Säker betalning med Klarna

Copyright © 2023 Ulfåsa Rotting AB  |  Sitemap |   Cookies

Powered by Sitesmart